L'objectiu de l'Educació és formar éssers aptes per a governar-se a ells mateixos, i no per a ser governats pels demés. Herbert Spencer

sábado, 21 de enero de 2012

Reflexió final

Ja hem arribat al final de l’assignatura i ara toca reflexionar sobre el que hem après i com ha canviat la nostra visió de l’educació.

La meva visió de l’educació ha canviat molt en aquests mesos. Abans, pensava que el món presencial era més important que el món virtual perquè és la manera en que ens han ensenyat a l’escola, però ara veig que per a que els nens tinguin una bona educació han de conèixer aquests dos mons per igual.

Pens que la reflexió ha set molt important per a la construcció del meu aprenentatge, ja que he après ha aprofundir més en les coses i ,sobretot, a reflexionar sobre l’educació en general.

Com a futura professora del s. XXI vull ser innovadora en l’àmbit educatiu, ser molt responsable amb els meus alumnes i la meva feina, tenir en compte l’atenció a la diversitat i el que és més important, no perdre mai l’interés per la meva feina. D’aquesta manera els nens, sempre seran els protagonistes de la seva educació, i aprendran amb diferents eines.

A més a més, pens que per a que els nens tinguin una bona educació hem de partir sempre dels seus coneixements previs a l’hora d’explicar un tema, també hem d’ensenyar-lis un aprenentatge significatiu i donar-li’s una formació integral.

Mai m’havia plantejat fer un portafoli electrònic i pensava que tampoc seria capaç de fer-ho. Amb aquest, he après a compartir experiències llegint els blocs de les meves companyes de classe, a ser constant en les meves entrades i a millorar la meva expressió escrita. Cada vegada que escrivíem una nova entrada m’anava agradant més entrar en aquest món desconegut per a mi.

A partir de tenir aquest portafoli he llegit altres blocs de diferents autors molt interessants, com per exemple, Miguel Ángel Santos Guerra o Pedro Villarrubia i he pogut seguir la seva visió de l’educació.

Sens dubte, el que més he après en aquesta assignatura ha set a utilitzar les TIC, és a dir, algunes de les eines de la web 2.0, com per exemple, Photopeach, Flickr, Animoto, Google Docs, ... Les TIC m’han aportat molta diversitat de recursos a l’hora de cercar informació, autoaprenentatge de noves eines i compartir informació a la xarxa.

Jo pens que la tecnologia ha canviat molt la meva manera d’aprendre perquè abans hem centrava més en el món presencial i ara que he après a utilitzar noves eines tecnològiques ,tant de cerca informació com de crear-la, m’estic apropant més al món virtual.

A la meva futura docència, les TIC jugaran un paper molt important perquè crec que poden donà als nens molta autonomia en el seu aprenentatge, i a més a més, poden ajudar-los a aprendre els diferents continguts i desenvolupa a la vegada la seva creativitat.

Com a conclusió final podria dir que una bona educació consisteix en partir dels coneixements previs de l’alumne amb l’ajuda de les TIC per assolir un aprenentatge significatiu amb l’objectiu de poder resoldre conflictes de la vida real.


Al començament del curs, tota la classe, varem fer un mapa conceptual sobre el nostre PLE. En aquest mapa hi varem posar ítems del món presencial i del món virtual i d’aquest últim no coneixíem moltes eines. Per a veure l’evolució que hem tingut durant aquests mesos vaig a penjar un nou mapa conceptual que hem confeccionat tota la classe on es mostra totes les eines que hem après en aquest curs.




Les meves companyes de classe Carolina, Eva, Alicia, Arantxa i jo, hem realitzat un vídeo on fem una reflexió sobre com ha canviat la nostra visió de l’educació, quin perfil docent volem assumir com a professores del segle XXI, perquè ens ha servit la construcció d’un portafoli electrònic o que ens ha aportat la tecnologia per aprendre. Esper que us agradi!


No hay comentarios:

Publicar un comentario