L'objectiu de l'Educació és formar éssers aptes per a governar-se a ells mateixos, i no per a ser governats pels demés. Herbert Spencer

sábado, 5 de noviembre de 2011

Kuentalibros

Al principi de curs quan na Gemma ens va proposar fer-nos un bloc per explicar el que anem aprenent a classe fent una entrada setmanal, vaig pensar que no ho podria fer i que no hem sortiria gaire bé, ja que mai havia tingut un blog, ni havia escrit coses que fossin públiques i molt menys vaig pensar que la gent pogués llegir el que escric.

A mesura que passen les setmanes i anem fent més entrades, m’adono compte de que aquest blog no només serveix per explicar els continguts de classe, sinó també per aprendre a reflexionar, reflexionant sobre l’educació, sobre els nostres sentiments, i també per a llegir autors importants com Antonio Zabala, i blogs de gent molt interessant, com Miguel Ángel Santos Guerra, entre altres.

Fent aquestes entrades he après a reflexionar més i a escriure millor. Estic molt satisfeta personalment perquè veig que ho estic aconseguint i això hem dóna més ganes de continuar millorant i aprenent.

Abans de començar a estudiar aquesta carrera, no sabia utilitzar moltes eines tecnològiques però ara, he après a utilitzar Flickr, Scribd o Photopeach i encara tinc que aprendre moltes més per a ser una bona mestra del s. XXI. Vull continuar aprenent més eines per poder ensenyar millor als nens en el futur.

Kuentalibros es un projecte molt interessant que treballa amb tots els nivells educatius, des d'infantil fins a la universitat fomentant la lectura en la gent. En aquest blog la gent recomana llibres que els han agradat i expliquen un poc de que tracten. Després tothom pot posar comentaris sobre si el llibre els ha agradat o no o inclús donar mes títols de llibres.

Els mes petits fan vídeos explicant els llibres que han llegit. Amb aquesta activitat els nens aprenen a utilitzar les noves tecnologies i comencen a veure que també formen part de l’educació. A mes, també podem trobar lectures en anglès i llibres de diferents autors.

Pens que hem de fomentar la lectura quan els nens son petits i així quan siguin majors es convertiran en grans lectors i gent més culta. Crec que llegir ajuda a desenvolupar la imaginació, la creativitat i també ajuda a escriure bé. Hem de presentar als nens la lectura com una activitat divertida, on viuran moltes aventures.

Quan na Gemma ens va dir que havia penjat el treball deVa de mestres en aquest blog em vaig sentir molt contenta i amb una sensació de que tot l'esforç que he fet, ha servit per a fer un bon treball. No m’esperava que el treballs de les meves companyes i el meu es publiquessin alguna vegada en altre blog on tothom pogués llegir el que pensem.

Estic molt contenta de poder participar en Kuentalibros perquè crec que la tasca que fan es molt interessant i, sobretot, per poder compartir les meves idees amb altres persones. Pens que cadascun pot aportar idees per a fomentar la lectura als nens i així entre tots aconseguir l’objectiu.

Després de llegir els comentaris que va posar la gent sobre els nostres treballs em dóna moltes més ganes de continuar. Per a mi es molt important que la gent que fa aquest blog ens hagi dit que els treballs estaven molt bé perquè això vol dir que anem per bon camí. I a mes ens donin l'oportunitat de poder participar comentant les lectures que ens agradin quan vulguem.

Amb aquesta experiència he après que tothom pot compartir i aportar informació a la xarxa. Abans creia que jo no podia participar en altres blogs perquè no sabia com fer-ho ni que aportar. Ara sé que contant la teva experiència i la teva opinió pots participar a qualsevol blog.

En resum, estic molt contenta i tinc moltes ganes de continuar aprenent moltes més eines, coneixent molts més blogs i continuar superant-me dia a dia.

Estava cercant vídeos sobre com poder fomentar la lectura als nens, ja que he citat el blog Kuentalibros, i he trobat un vídeo molt interessant. Es una animació d’un nen que està a la biblioteca i dóna el missatge de que llegir no es avorrit, que cada llibre es una aventura i els nens es poden divertir molt.



children's reading room


http://www.flickr.com/photos/librarianinblack/5898355792/

No hay comentarios:

Publicar un comentario